שירת חיו של אלי פולק • "הצלת חיים ומוזיקה אלו שני דברים שיכולים לחבר בין עולמות שונים"

    יוסי אשר 3 Comment on שירת חיו של אלי פולק • "הצלת חיים ומוזיקה אלו שני דברים שיכולים לחבר בין עולמות שונים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש את התוכנית השירים שאהבנו אלי פולק בן 40 נולד בירושלים. בן לר' יהושע איש התקציבים של היהדות החרדית ושליח נאמן לצרכי הציבור ולאורה לבית משפחת ורקר דור שביעי בירושלים. נשוי ואב ל 6 בלע"ה.

    ממייסדי "איחוד הצלה" כיום משמש כמנכ"ל "ישראלייף" שהיא קרן עזרה וסיוע לגופי החירום וההצלה ובין השאר מממנת את פעילות "איחוד הצלה".

    איזה דיסק יש לי כרגע באוטו:
    כרטיס זיכרון עם שירים רבים ומגוונים (שהילדים הכינו)

    אלי פולק

    שיר הילדות שגדלתי עליו:
    שירי נשמה של ר' שלמה קרליבך

    השיר האהוב עלי ביותר:
    עד הנה עזרנו רחמיך

    הזמר שאני אף פעם לא משתעמם ממנו:
    אברהם פריד

    איזה שירים אני שר בשלחן השבת:
    זמירות שבת נוסח ויזניץ מבית סבא. ושירים נוספים ברוח התקופה.

    כלי מוסיקלי שהכי מרשים בעיני:
    כינור

    השירים שבחרתי להשמיע, והסיבה:
    1. "שלח רפואה שלמה" בביצוע של יעקב שוואקי וברוך לוין – מוקדש לעבודת הקודש של מתנדבי איחוד הצלה בארץ ובעולם. ולרפואתו של בנו של ידידי היקר מתנדב הארגון רפאל אברהם בן אודליה איידה לרפו"ש בתושח"י
    2. "מידת הרחמים" בביצוע של מאיר גפני – על המצב הקשה בארץ יחד עם הקרבה לימים הנוראים.
    3. "וכל מי שעוסקים בצרכי ציבור" בביצוע פרחי מיאמי – מוקדש לידידי היקר מייסד ונשיא איחוד הצלה אלי ביר שמכתת רגליו בעולם כדי להחזיק את הארגון הנפלא הזה.
    4. "עלה קטן" בביצוע אברהם פריד – בעקבות טקס השקת 3 אופנולסים של איחוד הצלה לע"נ שלושת הנערים. פגשתי את ההורים הנפלאים של אייל, גיל עד ונפתלי ואני מקדיש להם את השיר ע"כ שפגשה איתם באים לחזק ויוצאים מחוזקים.
    5. "אל תקצוף ה" בביצוע גדעון לוין ויעקב שוויאקי – שיר שליווה אותנו בימים קשים שחלים בימים אלו הפיגוע בקו 2 בחזור מהכותל כ"ב אב לפני 11 שנה. פיגוע במסעדת סבארו בירושלים כ' אב לפני 13 שנה ותאונת דרכים בו נהרג ידידי היקר ומתנדב הצלה אריה ברנשטיין ו 7 בני משפחתו בכ"ה אב לפני 4 שנים.
    6."מישהו תמיד הולך איתי" בביצוע אברהם פריד – שיר המוקדש לאשתי וילדי האהובים שבכל הזמנים הטובים והקשים נמצאים לידי. תומכים, מסייעים ומעודדים.

    מתי הבנתי שאני הולך לעבוד בתחום:
    לפני 18 שנה נתקלתי באדם מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה ולא ידעתי מה לעשות רק לאחר זמן רב הגיע אמבולנס אך מה שנשאר היה לקבוע מוות. באותו רגע החלטתי שאני הולך ללמוד עזרה ראשונה ומאז ועד היום אני בתוך זה.

    אלי פולק

    סיפור מעניין שחוויתי:
    הגעתי לבית של אדם חולה מורכב. ברקע התנגנו שירי נשמה. בשלב ראשון רצינו לכבות את המוזיקה שלא יפריע בטיפול אך משהו עצר בעדנו לעשות את זה. וכך טיפלנו בו על רקע שירי הנשמה שללא ספק הפך את הטיפול למשהו אחר ומיוחד.

    התוכניות העתידיות שלי:
    להמשיך לעזור ולסייע לכל מי שזקוק לעזרה בכל דבר.

    חלום חיי הוא לעשות:
    "טוב" והרבה…

    לסיום: טיפ מקצועי:
    הצלת חיים ומוזיקה אלו שני דברים שיכולים לחבר בין עולמות שונים. בהצלת חיים באיחוד הצלה מטפלים זה לצד זה חובשים מכל גווני הקשת הישראלית דתיים וחילונים, חרדים וערבים ומטפלים בכל אחד שזקוק לעזרה ללא הבדל דת, גזע ומין. זהו חיבור מיוחד בין אנשים חיבור של משפחה אחת גדולה. כמו"כ מוזיקה היא דבר שמחברת בין כל חלקי העם ואף יתירה מזאת היא חלק בלתי נפרד מריפוי האדם ונפש.

     

     

    למעבר לדף השירים שאהבנו

     

    388427_10150422175824228_1629976062_n

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אשריו ואשרי חלקו ברוך יהיה ולעולם יחיה